7.00 – 8.20 Schodzenie się dzieci. Wspieranie ich rozwoju poprzez stwarzanie warunków do swobodnych i spontanicznych zabaw w kącikach tematycznych. Praca indywidualna z dziećmi. Gry i układanki stolikowe. Gimnastyka poranna.
8.20 – 8.30 Przygotowanie do śniadania: kształtowanie nawyków higieniczno-prozdrowotnych; przypomnienie zasad prawidłowego zachowania; kodeksu grupy; rozwijanie samodzielności i samoobsługi
8.30 – 9.00 Śniadanie: rozwijanie nawyków higieniczno-kulturalnych związanych ze spożywaniem posiłków i zachowaniem się przy stole.
9.00 – 9.05 Kształtowanie poczucia Bożej obecności poprzez wspólną modlitwę poranną.
9.05 - 10.00 Realizacja treści programowych z różnych obszarów edukacyjnych: polonistycznego, matematycznego, przyrodniczo-społecznego, muzycznego, plastyczno-technicznego, sportowego, języka angielskiego, religii. Rozwijanie mowy i myślenia, twórczej aktywności i wrażliwości dzieci poprzez kontakt z literaturą, muzyką i sztuką; przygotowanie do pisania i czytania.
10.00 – 10.15 Przygotowanie do drugiego śniadania; drugie śniadanie.
10.15 – 10.45 Poznanie, utrwalanie, powtarzanie zasad bezpieczeństwa w budynku i poza nim. Spacer, zabawy w ogrodzie przedszkolnym. Inspirowanie aktywnej postawy dziecka wobec środowiska w bezpośrednich kontaktach z przyrodą.
11.45 – 12.30 Kształtowanie nawyków higienicznych związanych ze spożywaniem obiadu, usprawnianie samodzielnego spożywania posiłku, wyrabianie nawyków higienicznych związanych z poobiednim myciem zębów.
12.30 – 13.00 Odpoczynek poobiedni, chwila z książką, relaksacja, słuchanie bajek. Organizowanie warunków do twórczej aktywności dzieci: kształtowanie pozytywnego obrazu dziecka, rozwijanie twórczej aktywności dziecka i jego indywidualnych cech, zaciekawieni, predyspozycji.
13.00 – 14.30 Rozwijanie wrażliwości muzycznej dzieci, wspomaganie sprawności fizycznej, kształtowanie poczucia rytmu i stymulowanie umiejętności językowych. Zabawy manipulacyjne i konstrukcyjne.
14.30 – 15.00 Podwieczorek
15.00 – 17.00 Swobodna aktywność dzieci w kącikach tematycznych. Aktywność ruchowa (w zależności od pogody w sali/ogrodzie): spacery, wycieczki, gry i zabawy w terenie, zabawy relaksacyjne. Organizacja sytuacji edukacyjnych, różnorodne zabawy w celu wszechstronnego rozwoju dziecka, zabawy w ogrodzie przedszkolnym; rozchodzenie się dzieci.